| Forfatter |
besked |
< Visum ~ Visum til min mands lillesøster |
|
D_F
|
: 07.02.2010 22:13:38 |
|
|
| Indlæg: 57Tilmeldt: 17.05.2009 11:54:52 |
Hej, Min mand har fået opholdstilladelse efter eu reglerne. Vi undersøger mulighederne for at hans søster på 20 år i juni måneden kan besøge os her. Hun studerer engelsk på uni i Tyrkiet og har overhovedet ikke planer om at bosætte sig i DK, men vi har bare tilbudt hende om at komme til DK, hvis det er muligt, så hun kan besøge os her i højst 3-4 uger i sommerferien. Mit spørgsmål er om visum efter eu regler er relevante i forhold til vores situation? Er det nemmere for min mand og mig at få hans søster til DK end det ville være hvis ikke min mand havde fået opholdstilladelse efter eu regler? Altså at vi har benyttet os af den frie bevægelighed(sverige). Gælder den stadig når vi skal søge besøgsvisum til hans søster? Eller har jeg misforstået noget? Jeg er dansk statsborger. Min mand er tyrker. Jeg studerer og han går i sprogskole... Håber nogen har en ide  (mere af hensym til rejseforsikring, hastesag, minus krav til forsørgelse, bankgaranti osv) Tak
|
|
|
|
|
fundiver199
|
: 08.02.2010 07:03:41 |
|
|
| Indlæg: 4601Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34 |
Visum efter de særlige EU/EØS-regler udstedes kun til de personer, der har ret til ophold efter EU/EØS-reglerne, d.v.s. til de personer, der er en del af EU/EØS-borgerens husstand. Din mands søster er ikke en del af din husstand, og skal derfor søge visum til Danmark efter de almindelige Schengenregler, som du kan læse om her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htmTyrkiet er i immigrationslandegruppen, hvor der som udgangspunkt gives visum til besøg hos søskende. Men hvis visumansøgeren har svage tilbagevendelsesforudsætninger, så kan udstedelse af visummet gøres betinget af, at referenten (din mand) stiller en bankgaranti.
|
|
|
|
|
|
Alle tider er UTC + 1 time
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst
|
Du kan ikke skrive nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum
|
|