ÆUG

Forum

Velkommen til ÆUG's Forum. Vi håber, at I vil deltage i debatten og komme med gode råd, vejledning og idéer - og være søde ved hinanden! Mange hilsener ÆUG-bestyrelsen

Forfatter besked

<  Ophold efter EU-regler  ~  tage på ferie

Hej alle sammen

Så har min mand endelig fået sit opholdkort til Sverige :D yay
Det var et år undervejs så vi trænger til en puster, inden vi søger til Danmark. Vi overvejer derfor at tage på ferie, men er i tvivl om hvad min mand skal bruge som dokumentation for at kunne rejse. Kan opholdkortet, (sammen med pas) bruges til at rejse til og fra andre lande end Sverige? Kan han fx rejse ud fra en dansk lufthavn og tage til fx Spanien eller tyrkiet (hvor min mand er fra)?

På forhand tak

Offline Profil
Opholdskortet betyder, at din mand fremover er visumfri ved indrejse i alle EU/EØS-lande samt Schweiz i op til 3 måneder ad gangen. Så ja han skal bare medbringe sit opholdskort og sit pas, hvis I f.eks. vil holde ferie i Spanien eller Tyrkiet.

Ved rejser til lande udenfor EU/EØS gælder der derimod de samme visumregler for din mand, som der gælder for alle andre tyrkiske statsborgere. Så hvis I f.eks. vil til Thailand, så må han undersøge, hvilke vi-sumregler der gælder i Thailand for tyrkiske statsborgere.

Offline Profil
Okay. Tusind tak :)

Offline Profil
Indlæg: 165Geografisk sted: TyrkietTilmeldt: 03.08.2008 20:58:51
Hejsa..
Hvor lang tid ventede i på opholdskort? :)
Min mand og jeg venter nemlig nu, på at han skal få udstedt et opholdskort. Mvh Line

Offline Profil

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter:

Alle tider er UTC + 1 time
Side 1 af 1
4 indlæg
Brugere der læser dette forum: Kim P. Nyberg, Yahoo [Bot] og 1 gæst
Søg efter:
Skriv nyt emne  Svar på emne
Hop til:  
Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum