Forum

ikke dansk statsborg vil gerne søge fs med tyrkisk mand

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

melis

ikke dansk statsborg vil gerne søge fs med tyrkisk mand

Indlægaf melis » 14.03.2010 05:24:41

Hej allesammen,

Jeg har lige nogle spørgsmåler som jeg vil gerne bede om hjælp for at få dem afklare.

Jeg er fra thailand, 39 år, har boet i danmark i 10 år og er giftet med min mand i 2008. Vi har en datter på 1 år sammen og nu er det første gang han er på besøg hos mig. Han søgte visum den 2.feb og fik den den 28, feb. Jeg var meget bekyrmet at han ikke fik lov til at komme, men det gik alligevel hurtig end vi havde regnet med.

Har læst omkring regler på forum og på nyidanmark men alligevel vil gerne være sikker på alle de forvirre regler før vi skal i gang med fs.

Har brugt ´prøv min situation´ på forum men synes at en som mig kan ikke bruge den. Jeg har prøvet situation 2 da jeg ikke er dansk født, så står det at er vi begge 2 er over 24 år, svar er ja, så går vi til er vi fra det samme hjemsland, det er vi ikke, Så siger det at vi skal til situation 1, Fra der kan jeg ikke komme videre da det står er du danske født, svar nej, så siger det at jeg skal til prøve situation 2. :?

Håber ikke at jeg forvirrer jer. Jeg vil gerne søge fs med min mand og vil gerne vide om er det mulig.

Det er lidt om mig. Jeg er fra thailand, er 39 år, har boet her i 10 år. Har haft arbejde som medhjelper på platform i 9 år, undtage i år var jeg på barsel. Blevet færdig fra sprogskole i 2003, har bestået infødsretprøve i 2008 og nu venter om jeg vil komme i lovsforslag til sommer. Det er jeg er bekyrmet er tilknytningskrave da jeg er ikk dansk og ikke har boet her i 12 år, men har læst lidt i detajler omkring det her, så står det også at det kan fragives hvis man er i arbjede mere end 5 - 6 år eller sådan nogle og har intergreret godt med dansk samfund.

Jeg vil gerne søge fs nu her da jeg har kun migselv her i land og vil gerne beholde mit arbejde. Jeg skal ud og arbejde i 14 dage og hjemme i 1 måne. I periode at jeg ikke hjemme, passer min mand vores datter. Hvis min mand kan ikke blive her, så skal jeg stoppe med at arbejde derud og ved nu likke lige om at jeg kan finde arbejde her i land, jeg bor i esbjerg og i dag er ikke nemt at finde arbejde.

Jeg tror jeg vil slutte her før det bliver for lang. Men håber at I forstår og undskyd for måske mange stave fej :D

Mange tak

fundiver199

Re: ikke dansk statsborg vil gerne søge fs med tyrkisk mand

Indlægaf fundiver199 » 14.03.2010 10:19:50

Du kan læse om tilknytningskravet under "jeg vil... familiesammenføres". Ud fra, hvad du skriver, så vil jeg mene, at du selv opfylder betingelsen om at have en "væsentlig tilknytning til Danmark", fordi du har været i arbejde de sidste 10 år. Og så burde det være nok, at din mand kommer hertil på visum, før I søger om familiesammenføring.

Så jeg synes bare, at I skal søge, når han har været her lidt tid, og så må I bare vente og se, hvilken afgørelse US træffer i jeres sag. Det har ikke umiddelbart betydning for sagen, om du bliver dansk statsborger, andet end at så vil I også have mulighed for at søge efter EU-rettens regler, hvis du bosætter dig en periode i et andet EU/EØS-land.

melis

Indlægaf melis » 15.03.2010 20:20:43

Hej Fundiver199,

Mange tak for svar. Så det er lidt håb for os at vi kan søge fs. Grunden til jeg vil beholde mit arbejde er også fordi hvis jeg må flytte fra danmark, så behover jeg ikke bekymre om jeg kan finde arbejde i anden lande.

Lige en ting til. Hvis min mand får afslag fra sf, vil det gives ham probleme når han senere søger om touristvisum igen.

Jeg tager ting som det kommen da jeg ved at det er ikke så nemt og prøver at være stærk. Men håber meget på at en dag vi kan leve sammen som familie.

Mange tak for hjælp.

fundiver199

Indlægaf fundiver199 » 15.03.2010 20:26:04

Afslag på FS har ingen betydning for muligheden for at få visum. Den eneste undtagelse er, hvis afslaget skyldes, at der er formodning om, at der er tale om et proformaægteskab eller tvangsægteskab.

Skyldes afslaget derimod andre forhold, f.eks. at tilknytningskravet ikke er opfyldt, så kan ægtefællen sagtens efterfølgende få visum til Danmark i op til 90 dage for hver 6 måneder. Og før eller siden vil parret så have fået så meget samlet tilknytning til Danmark, at en ny ansøgning om FS kan imødekommes.

melis

Indlægaf melis » 15.03.2010 20:36:49

Hej igen,

Mange mange tak for svar. Jeg vil nu starte med at kigge på hvad papir vi skal aflavere. Skal nok vende tilbage når vi får svar fra US.

Mange Hilsen

Tilbage til "Ægtefællesammenføring efter danske regler"