| |
| Forfatter |
besked |
< Ophold efter EU-regler ~ 21 årig mand der vil giftes med en irakisk pige på 17 år. |
|
talal
|
: 10.03.2010 21:41:36 |
|
|
| Indlæg: 28Tilmeldt: 10.03.2010 21:12:19 |
Jeg er en 21 årig fyr, der gerne vi´l giftes med en pige der bor i egypten men oprindelig er iraker, problemet er at hun kun er 17 år. Kan vi godt giftes efter loven?
Jeg har kontaktet kommunen, og de har tilsendt mig en øgteskabserklæring, men i egypten kræver de en erklæring på at jeg er ugift i Dk. Skal jeg skrive i erkæringen at hun er 17, kan man så godt får erklæringen når hun er 17 og så bruge den når hun er 18? Hvor kan man i egypten få Vielse?
Hvor synes I jeg skulle flytte Tyskland eller Sverige? Jeg har god økonomi, jeg bor tættest på tyskland.
Hvor længe tager hele processen?
Når hun så kommer til sverige eller tyskland, kan jeg så lave firma under hendes navn?
Vil rigtig gerne have et hurtigt svar på det hele?
|
|
|
|
|
fundiver199
|
: 11.03.2010 06:37:05 |
|
|
| Indlæg: 4576Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34 |
Hvorfor ikke bare vente med at gifte jer, til din udkårne fylder 18? 18 år er alligevel aldersgrænsen for ophold til ægtefæller efter EU-rettens regler.
Hvorfor vil du oprette et firma i din kones navn? Det er da lettere og mere logisk bare at oprette det i dit eget.
Hvor I helst vil bo er jo op til jer, men du kan læse om EU-rettens regler under "jeg vil... flytte til Sverige/Schlesvig" samt i indlægget "ofte stillede spørgsmål" i forum "EU-regler".
Hvor lang tid det tager, det kommer helt an på, hvilket land I vælger, og hvordan I griber hele processen an.
|
|
|
|
|
mh
|
: 11.03.2010 12:05:24 |
|
|
| Indlæg: 911Geografisk sted: Istanbul, TyrkietTilmeldt: 25.09.2007 11:20:33 |
Du skal være opmærksom på at attester har en 'udløbsdato' - fx angiver Udenrigsministeriet at apostille kun gives til ægteskabsattester (til brug for indgåelse af ægteskab) som højst er 4 måneder gamle.
Nu er Egypten godt nok ikke et apostilleland, men jeg vil tro de også vil se en forholdsvis ny attest.
Er din kæreste og du selv egypter? Ellers skal du være klar over følgende: Der gælder særlige formkrav, når en udenlandsk mand ønsker at gifte sig med en egyptisk kvinde. For det første, at kontrakten skal indgås under medvirken af en mazoun (= notar). Det vil sige, at ægteskabsaftalen skal bevidnes af en offentlig embedsmand.
Manden må kunne dokumentere, dels at myndighederne i hans land ikke har indvendinger mod det påtænkte ægteskab, og dels sin identitet, alder, tro, beskæftigelse, bopæl og civilstatus, om og hvor mange børn han har, samt sine formue- og sine indtægtsforhold. Dokumentationen skal enten være indhentet i hjemlandet eller ved det stedlige konsulat.
Giftealderen er ikke et problem, i hht egyptisk lov er giftealderen for kvinder 16 år.
Dog kan det være temmelig knudret at blive viet i Egypten, hvis i begge er udlændinge. Andre har skrevet her i forum om, hvordan de har oplevet så meget besvær, at de endte med at rejse til andre lande for at blive viet!
|
|
|
|
|
|
Alle tider er UTC + 1 time
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst
|
Du kan ikke skrive nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum
|
|
|