Dispensation for forsørgelseskravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jovrose

Dispensation for forsørgelseskravet

Indlæg af jovrose » 04.01.2016 21:43:10

Er der nogen herinde der har fået dispensation for forsørgelseskravet, fordi deres fælles barn har selvstændig tilknytning til Danmark? Jeg har i mange år været ind og ud af kontanthjælps systemet...3 års reglen har hængt over mig som en mørk sky siden jeg kom hjem fra Tanzania for 7 år siden. Siden min datter blev født for snart syv år siden har mit forhold med hendes far været op og ned, frem og tilbage, fordi vi ikke kunne få lov til at være sammen. Jeg hverken havde økonomisk eller psykisk overskud til at benytte mig af Sverige løsningen... Nu er tiden kommet til at han skal komme på besøg igen, for vi har rigtig svært ved at undvære hinanden, selvom vi har prøvet mange gange at komme videre med vores liv hver for sig. Så er det jo, at det lige pludselig går op for mig, at vores datter nu er blevet så gammel, at der kan være mulighed for dispensation!!! Kan det virkelig være rigtigt? Er der et lille lys, en mulighed for at vi kan blive gift og vores lille familie være samlet i dk? Hun har boet her i Svendborg hele sit liv, går i skole nu og er meget aktiv i den lokale gymnastik forening og har en stærk tilknytning til sine bedsteforældre. Jeg vil meget gerne vide om vi har en reel mulighed for at få familiesammenføring og om nogen faktisk har fået dispensation når det er et fælles barn og ikke et særbarn ?

jovrose

Re: Dispensation for forsørgelseskravet

Indlæg af jovrose » 23.08.2017 08:27:08

10 år efter jeg først mødte min mand i Tanzania, har han endelig fået opholdstilladelse og vi kan leve vores liv sammen i ro... ihvertfald indtil den skal fornyes om 2 år :D

DortheM

Indlæg af DortheM » 23.08.2017 12:47:08

Hvor er det dejligt TILLYKKE

Var det så på dispensation for forsørgelseskravet pga jeres barn?

jovrose

Indlæg af jovrose » 24.08.2017 11:11:53

Ja man har vurderet at hun har selvstændig tilknytning til landet og derfor stilles der ikke de krav, som man normalt stiller ved opholdstilladelse. Der stod kun at vi skulle forblive gift og bo sammen og hans pas skal være gyldigt :-) han har fået 2 år indtil videre!

Mimi1234

Indlæg af Mimi1234 » 21.10.2017 20:11:41

Tillykke!!Skulle I også stille den økonomiske sikkerheds eller nej ?:-)
Mvh.Mimi

Besvar