ÆUG

Forum

Velkommen til ÆUG's Forum. Vi håber, at I vil deltage i debatten og komme med gode råd, vejledning og idéer - og være søde ved hinanden! Mange hilsener ÆUG-bestyrelsen

Forfatter besked

<  Visum  ~  Ngle erfaringer med ventetid på visum fra Tyrkiet til DK pt?

Hejsa.

Min mand har i dag indgviet ansøgninge på ambassaden i Ankara til turistviusm, da han vil op og besøge mig. Det er super dejligt. Og nu venter vi bare. Det er ikke så sjovt.
Men jeg har hørt ventetiden ikek er SÅ lang pt på svar. Er der nogle af jer der har søgt turistvisum for nyligt fra Tyrkiet til DK, som kan fotælle mig hvor lang tid der gik før i fik svar?

De kan ikke rigtigt sige noget, hvilket er fair nok, når man ringer og spørger.

Vi er i øvrigt gift, ved ikke om det styrker processen?

Vil lgie gøre opmærksom på, at der er ændret regler. Så nu skal man have en forsikring, en billereservation og en konto med 2000 Euro på når man ansøger. Vi havde dog ringet til ambassaden inden, så vi havde luret den. Men min mand skulle aflevere det hele i dag.

Håber nogle kan hjælpe i denne her ventetid! - Som vi vist alle kender til på det her forum:-)

Mvh.
Betoncirkeline.

Offline Profil
Ventetiden afhænger jo af, om ambassaden udsteder visum selv eller sender sagen til Udlændingeservice. Hvis sagen sendes til Udlændingeservice, så ser køreplanen omtrent sådan ud:

* Ambassadens indledende behandling af sagen og fremsendelse til US: 2-3 uger
* US fremsendelse af spørgeskema til referenten: 1 uge
* Udfyldelse og returnering af spørgeskema: 1 uge
* US behandling af sagen: max 12 uger p.t. dog typisk kun 4-6 uger.

Realistisk sagsbehandlingstid p.t. er derfor 8-11 uger, hvis sagen sendes til US.

Det lyder da i øvrigt mærkeligt, at ambasaden i Ankara pludselig er begyndt at stille krav om reservation af flybillet og køb af rejseforsikring allerede ved ansøgning om visum. På Udlændingeservice hjemmeside står der jo direkte, at man frarådes at købe rejseforsikring eller lukket flybillet, før visum er bevilget.

Men det er rigtigt nok, hvor betoncirkeline skriver, for på hjemmesiden for ambassaden i Ankara er det ganske rigtigt anført, at der skal forevises rejseforsikring og reservation for flybillet, når man søger om visum.

Offline Profil
Hejsa.

Jeg havde også selv set på Udlændigeservices hjemmeside, at vi under ingen omstændigheder skulle købe billet og forsikring inden. Så mens jeg har været i Tyrkiet havde de rettet på hjemmesiden. Hvis vi ikke lige havde ringet til dem, havde vi heller ikke vist det mens jeg var dernede.
Men da min mand var på ambassaden i går, havde han rent faktisk fået tegnet den forkerte forsikring, så han måtte ud og tegne en ny. Så de er altså blevet strikse med det hele, og de ting skal der bare være styr på inden.

Mht. ventetiden, tak. Jeg håber ikke den kommer til Udlændigeservice. Men min mand havde forstået på dem, at det kom den under alel omstændigheder. Men det forstår jeg ikke rigtigt, hvis vi har styr på det hele. og jeg regner ikke med de kan fortæller ham SÅ hurtigt at den rygere videre.

Men vi venter pænt på et svar.
Mvh.
BC

Offline Profil
Hej,

Min mand er her i dag. Han søgte visum den 2. feb. Jeg fik spørgsmåletskema fra US den 10. feb. sendte den tilbage sammen dag. Så den 2. mar. ringede de til ham og sagde at han skulle komme og hente visum. Det gik hurtigere end vi havde regnet med.

Håber I får svar snart.

Offline Profil
Hej Melis.

Tak for dit svar!
Det var jo en god og lykkelig historie. Min mand indgav ansøgningen i onsdags d. 10. marts, d. 12. marts fik han at vide sagen var sendt til Danmark til Udlændingeservice, allerede d. 13. marts fik jeg spørgeskema som jeg så har sendt tilbage i dag. Så jeg håber vores historie er ligeså lykkelig som jeres:-) Vi venter spændt - i kender jo alle hvor frygteligt det er at gå og vente!

Mvh.
BC

Offline Profil

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter:

Alle tider er UTC + 1 time
Side 1 af 1
5 indlæg
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst
Søg efter:
Skriv nyt emne  Svar på emne
Hop til:  
Du kan ikke skrive nye emner i dette forum