Gratis hjælp fra jurister

Her finder du beskeder fra ÆUGs bestyrelse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

MANT

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af MANT » 12.06.2018 17:52:09

Hej 

Kan man godt få afslag på visum, hvis man ikke kan dokumenter kontoudskift på 3 mdr? Det skal siges at min ægtefælle har dokumenteret arbejdskontrakt samt ferieseddel fra sin chef, da han afleveret sin ansøgning. 
Jeg (vært) har skrevet at jeg sørger for min ægtefælles (ansøger) ophold i DK samt flybillet. 
Det skal siges at min ægtefælle er fra Marokko. 

Vores ansøning står PT på hold på grund af udskrifterne som de ønsker altså marokkanerne inden de sender ansøgningen videre til Den danske ambassade i rabat. Dog læser jeg ikke på deres hjemmeside noget om udskrift kun arbejdskontrakt. Er det et krav eller kan min ægtefælle sige at han ikke har dem og de bare skal sende ansøgningen videre 

lilleulv

gift i 3rigeland retur til DK hvad vej?

Indlæg af lilleulv » 13.09.2018 14:13:55

Hej alle. Vi håber der findes en her, som ved hvordan vi skal forholde os samt hvad vej er bedst for os at bruge, at på sigt ende i Danmark.

Vi kom i kontakt via Facebook via fælles venner der. Lige fra start faldt vi totalt for hinanden. Vi "glemte" faktisk at spørge ind til alder for hinanden, da ingen af os tænkte på det. Lige fra start var det kærlighed mellem os. Vi talte og skrev om alt andet end det emne. Der gik ikke lang tid før vi stod som være i forhold til vi valgte at forlove os, hvilket vi gjorde via nettet (og officielt på Facebook). Det skal måske lige nævnes at vi begge er tilknyttet Islam, så for os ikke noget man gør for sjov. Efter nogen tid, blev vi enige om at gøre alvor af vores forhold og en af os rejse til anden, og blive gift officielt.
Vi måtte så igang med vores søgen, og erfarende her, at det ville være umådeligt svært at få visum til min forlovede til Danmark. Vi valgte derfor den anden vej, at jeg tog ned til ham i Algeriet. Sikken en masse papirer vi nu skulle have styr på samt have stemplet. Men det lykkedes. Den 21 august rejste jeg så fra Danmark til Constantine.
S stod smukkere end nogen og tog imod mig F i lufthavnen da jeg ankom, sammen med en masse venner. Han friede i lufthavn med både blomster og den smukkeste ring. Jeg gav S mit ja uforbeholdent af kærlighed. S og jeg kunne ikke slippe hinanden fra start. Fra Constantine kørte vi så med vennernes følgeskab hjem til S's familie. Sikke en velkomst, det var som om jeg havde været der altid. Vi blev viet af imam dagen efter i påsyn af hans familie samt 2 venner venner der vidnede på mine veje (som min familie)
Det er så meget langsommeligt her i Algeriet at få vores ægteskab registret offentligt. Vi har så erfaret, at vi kan få det registret hurtigere ved at vi snupper os en lille "ferie" i Tunesien sammen og går via dansk konsulat. Så S været i Tusesien at få styr på alt hvad vi skal have med os dertil. Så vi vil blive bedt om ca 1 mdr komme til Tunesien sammen at få den del iorden. ( vi kan begge rejse til tunesien uden visum)
Vi ønsker som mål at ende i Danmark, da F har voksne børn der. S har ingen børn. Så vi har ikke fælles børn. S er 29 og jeg F er 50. Vi er klar over at vi kan risikere nogen skepsis fra det offentlige i om det er et proforma ægteskab, grundet S (min mand) er yngere end mig. Men det er på ingen måde proforma. Vi elsker hinanden mere noget andet. Vi ved godt vi har en kamp foran os og den ikke er helt nem. Men vi kæmper sammen og vil ikke adskilles prg dumme lovgivninger
Pt opholder og bor vi i Algeriet med hans familie, hvilket ikke er et et problem. Vi har måttet søge om visumforlængelse til mig, hvilket vi også fik uden problemer her.
Men i Danmark blev jeg ulovligt smidt ud fra min lejede lejlighed (privat ejendoms udlejning) så har reelt ikke nogen lejlighed mere i Danmark. Jeg har levet af kontanthjælp de sidste 10 år i DK grundet 4 diskoprolapser i ryggen deer ikke kan opereres men ikke er syg nok til pension.Men i at jeg så ikke vendte retur til Danmark inden for tidsramme på KH, vidste vi godt at min KH ville blive stoppet, så vi lever reelt set kun af S har et arbejde og løn og familien står sammen. Så vi ved godt det vanskeliggøre vores mulighed at flytte til Dk. Men vi tror på der må være en vej eller såkaldt hul/mulighed for os at opfylde vores ønske.

Vi har hørt noget om at Norges modellen skulle være den bedste pt. Hørt at Norge tilbyder migratenter ophold som norske med tilbyde en bolig og job, er det rigtigt?
Skal vi bruge SF eller EU loven i vores tilfælde?

Vi håber at en af jer søde hjælpsomme her, har styr på det, og vil hjælpe at vi kan få vores drøm opfyldt.

Med Venlig hilsen S og F alias lilleulv

Det er så her vi skriver og søger at kort beskrive hele vores situation pt

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gratis hjælp fra jurister

Indlæg af mh » 13.09.2018 20:34:06

Jeg er ked af at smide koldt vand på jeres drømme, men I vil IKKE kunne benytte EU-regler, fordi det kræver at DU som er EU-borgeren er selvforsørgende og har tilstrækkelige midler til også at forsørge din ægtefælle.

At Norge skulle stå parat med bolig og job til immigranter har jeg aldrig hørt. Immigranter uden kendskab til norsk får yderst svært ved at finde jobs. Du har formodentlig hørt noget om, hvad flygtninge får af hjælp, men I er ikke flygtninge i lovens forstand. Du har naturligvis som nordisk statsborger lige så megen ret til at slå dig ned i Norge som i Holstebro, men du vil ikke uden videre kunne få norsk socialhjælp.

Endelig har Norge, ligesom DK, regel om at man ikke kan få fs, hvis man har modtaget socialhjælp inden man søger om fs - dog er det kun 12 mdr. man ikke må, men til gengæld skal du så aktuelt på ansøgningstidspunktet kunne dokumentere en indtægt på godt 260.000 norske kroner.
https://www.udi.no/skal-soke/familieinn ... #link-1180
"Krav til referansepersonen

Du må ha en inntekt på minst 260 744 kroner i året før skatt nå. I tillegg må inntekten din ha vært på omtrent samme nivå i fjor. Du kan heller ikke ha mottatt økonomisk sosialhjelp de siste 12 månedene. "
mh

Besvar